Számítástechnikai Általános Iskola, 1138. Budapest, Gyöngyösi sétány 7.   |   Tel/Fax: 06 (1) 340-2556   |   gyongyosi@chello.hu   |   OM-kód: 035022

Helsinki, 2012. január

2012. január 30 és február 3. között iskolánkból 3 tanár látogatott Finnországba, a helsinki LAUTTASAAREN ALA-ASTEEN KOULU iskola szervezte ötödik projekt találkozóra.

Az iskolában közel 540 tanuló tanul és 35 tanár tanít.

Téli hidegrekordban -mínusz 24 fok- de meleg baráti fogadatásban volt részünk Helsinkiben a Lauttasari iskolában. Az iskola egy mienkhez hasonló méretű, de két épületben működő 6 osztályos intézmény Helsinki egyik szigetén, kertvárosi környezetben. Az iskolában svéd-finn kéttannyelvű osztályok is működnek, mivel Finnország lakosságának 5%-a svéd anyanyelvű.
Az első napon színpadi előadás keretében bemutatták népviseletüket, táncaikat és jellegzetes népi hangszerüket. A későbbiekben a hot spotjukról készült filmet és az ehhez kapcsolódó táncos produkciót láthattuk. Körbevezettek a világos,barátságos, színes függönyökkel díszített, jól felszerelt iskolában, melyet a projecttel kapcsolatos környezetvédelmi és a városi közlekedéssel összefüggő modellekkel, montázsokkal, rajzokkal díszítettek föl.
Az első munkaértekezleten az iskola igazgatója bemutatta a finn iskolarendszer felépítését és saját intézményét. A következő értekezleteken a hét ország tanárai beszámoltak a kitűzött projectfeledatok eredményeiről, majd egy finn csomózási technikával közösen készítettünk egy kézimunkát.
A gyerekek egy terepasztalt állítottak össze a project részvevői által készített közlekedési eszközök felhasználásával. Mi egy biciklit vittünk, amit rézből forrasztásos technikával készatettek iskolánk 7.c-s tanulói.
Jártunk egy hulladék újrahasznosító kisüzemben is. A gyerekekkel közösen mentünk  városnéző villamossal a városi közlekedést bemutató múzeumba.
Résztvehettünk a tanítási órákon, ahol mi vendégek is bekapcsolódtunk az órai munkába rajzzal, énekkel és válaszoltunk a hazánkkal kapcsolatos érdeklődő kérdésekre.
Megtapasztalhattuk azt, hogy a finn gyerekek mennyire odafigyelnek a környezetük tisztaságára, tankönyveiket továbbadják és jó állapotban tanulhat belőle akár a hatodik gazdája is. Nem rettenti el őket a téli hideg sem attól, hogy minden nap kinti sportokat űzzenek, ilyenkor órarendjük része a korcsolyázás, a hoki és a sízés. Megismerkedtünk az iskola szülői munkaközösségével és iskolaszékével, akik jellegzetes finn süteményeket készítettek tiszteletünkre.
Az ottani mértékkel is rekord hideg ellenére is jártunk befagyott tengeri strandon, a híres Sziklakápolnában,a Dizájn múzeumban.
A legnagyobb élmény mégis az volt, hogy egymástól ilyen távoleső országbéli tanárok között, milyen őszinte érdeklődés, nyitottság volt tapasztalható és az a nyugodt, barátságos légkör, amely a finneket utcán, buszon, iskolában egyaránt jellemzi.

Képgaléria

Keresés
Számítástechnikai Általános Iskola, 1138. Budapest, Gyöngyösi sétány 7.