Számítástechnikai Általános Iskola, 1138. Budapest, Gyöngyösi sétány 7.   |   Tel/Fax: 06 (1) 340-2556   |   gyongyosi@chello.hu   |   OM-kód: 035022

Emese beszámolója

Üdvözlök mindenkit! Faragó Emesének hívnak. A prágai utazásunkról szeretnék röviden beszámolni.

Iskolánkból 5 diák kapott lehetőséget, hogy Prágába utazzon, és ott eltöltsön 5 napot. A programokat az iskola szervezte. Családoknál voltunk elszállásolva.

Prágában nem csak cseh diákokkal találkoztunk, hanem más partnerországokból is jöttek gyerekek.

Nagyon vártam azt a napot, hogy elinduljunk. A 6 órás vonatút elég fárasztó volt, de végre megérkeztünk. Elmentünk a tanárok szállására és nem sokkal később értünk jöttek a családok és elvittek minket. Először alig vagy csak félénken beszéltem velük, de ők nagyon kedvesek voltak. A családban, akiknél én voltam volt egy velem egykorú lány, Karolina és az öccse.

Esténként a család szervezett nekünk programot. Elvittek bolingozni és Karolina egyik barátnője is velünk jött. Megkóstoltatták velem a Tatárbirseket is. Elvitek még Mézi kutyaiskolájába is nagyon érdekes volt. Este a lánnyal egy szobába aludtunk. Sajnos nehezen tudtam elaludni, Karolina tengeri malackáitól, akik egész éjszaka matattak.

Napközben az iskolában voltunk és ott is ebédeltünk. Karolina anyukája is minden nap csomagolt valami finomat, úgyhogy éhen nem maradtunk. Különböző programokat is szerveztek nekünk.

Prága nagyon szép város. Nagy élmény volt mikor elvittek minket Prága polgármesteréhez ahol közös fotó is készült rólunk. Sok szép helyet is meglátogattunk. A kedvencem az Öreg torony volt. vettem is egy kicsi másolatot belőle, most ott áll az éjjeliszekrényemen. Tetszet még a hajóút is és a sok kisebb nagyobb híd. Láttunk egy vízimalmot, aminek a tetején ott ült egy vigyorgó törpe. Kirándulni is voltunk a hegyekbe, ahol találtam egy kagylólenyomatos követ.

Nagyon jó érzés volt, hogy tudtam angolul beszélgetni a családdal és a más országból jövő gyerekekkel is. Még az is előfordult, hogy mikor anyukám felhívott, angolul válaszoltam neki a telefonba. Még cseh szavakat is megtanultam, én pedig magyarul tanítottam őt.

Sajnos rövid volt ez az 5 nap, nagyon hamar vissza kelet jönnünk. Maradtam volna még egy hetet. Azóta emailben tartjuk a kapcsolatot Karolinával és nagyon várom már, hogy októberben Budapesten személyesen is találkozhassunk és viszonozzam a kedves vendéglátásukat.

Képgaléria

Keresés
Számítástechnikai Általános Iskola, 1138. Budapest, Gyöngyösi sétány 7.